In Vught en Den Bosch is Atenzijlstra Makelaars al jaren een vertrouwd gezicht. Voor Tjeerd Zijlstra, makelaar en mede-eigenaar, is de grootste uitdaging helder: ieder jaar weer alle klanten tevreden stellen en de dienstverlening steeds naar een hoger niveau brengen.
“De grootste uitdaging is elk jaar weer om alle klanten tevreden te stellen en goed over de bühne te brengen wat wij voor hen doen.”
Start met Nexxtmove
De samenwerking met Nexxtmove ontstond vanuit een gedeelde visie op klantcontact en marketing.
“De oprichter van Nexxtmove kende ik al. We hadden vaak gesprekken over hoe je marketing doet en hoe je met klanten omgaat. Toen hij het idee van de nieuwsbrief voorlegde, dacht ik: dat is wat voor ons.”
Sindsdien ontvangt het kantoor kant-en-klare nieuwsbrieven, die altijd actueel zijn en eenvoudig kunnen worden aangepast.
“Het idee dat jullie de teksten als voorzetje geven is echt ideaal. Als ik tijd heb voeg ik wat toe en anders zet ik hem meteen door. In beide gevallen heb ik een goede nieuwsbrief. Die combinatie vind ik super!”
Nieuwsbrieven in de praktijk
Vandaag de dag verstuurt Atenzijlstra nieuwsbrieven naar ruim 15.000 relaties.
“Dat is voor een makelaarskantoor best veel. Natuurlijk leest niet iedereen de nieuwsbrief, maar als 5.000 tot 6.000 mensen hem openen, is dat enorm. Zo onderhouden we toch een vorm van contact met onze relaties.”
Wat het oplevert
De nieuwsbrieven en automatiseringen zorgen niet alleen voor gemak, maar ook voor zichtbaarheid en professionaliteit.
“Het draait op de achtergrond mee, zodat ik er niet steeds zelf aan hoef te denken. Klanten ervaren dat we er bovenop zitten, dat we vinger aan de pols houden. Uiteindelijk levert dat extra klanten op én een professioneler imago.”
Een duidelijke aanbeveling
Tjeerd beveelt Nexxtmove van harte aan, maar benadrukt dat het geen kwestie is van achterover leunen.
“Je moet er wel echt iets mee doen. Maak een plan, zorg dat je mensen hebt die het bijhouden en laat het niet versloffen. Dan heb je er ontzettend veel aan en maak je jouw onderneming net wat professioneler dan de rest.”