Open Makelaars in Arnhem richt zich op wonen én bedrijfsmatig vastgoed. Als kantoor willen ze zich nadrukkelijk onderscheiden in de markt. Dat lukt met hun dienstverlening, maar ook door zichzelf zichtbaar te maken.
Stéphanie, makelaar bij het kantoor, vertelt:
“We zagen dat steeds meer kantoren met marketing aan de slag gingen, met video’s en beeldmateriaal. Wij wilden daar niet in achterblijven en vooral onze eigen boodschap kunnen vertellen.”
Van uitbesteden naar zelf doen
Lange tijd lag de marketing van Open Makelaars bij een grote externe partij in Amsterdam. Professioneel, maar de afstand zorgde voor ruis.
“Het werd steeds lastiger om echt goed over te brengen wat er bij ons gebeurt. Dat was het moment dat we zeiden: we moeten meer zelf gaan doen.”
De keuze voor Nexxtmove was snel gemaakt. “Het gaf ons de mogelijkheid om marketing vanuit onszelf te doen, met tools die aansluiten bij onze praktijk.”
Verwachtingen waargemaakt
Het team verwachtte vooral dat Nexxtmove een laagdrempelige manier zou zijn om in korte tijd veel marketing te doen.
“Die verwachting is waargemaakt. Je krijgt een mooie opstap met voorbeelden en tools. We hebben wel geleerd dat marketing een vak apart is, maar Nexxtmove maakt het echt veel toegankelijker.”
Dagelijkse praktijk
Bij Open Makelaars is Nexxtmove inmiddels stevig ingebed in de dagelijkse processen. Ze sturen maandelijks een nieuwsbrief, plannen hun social media posts in en koppelen het direct aan het CRM-systeem.
“Met name de koppeling met ons woningaanbod werkt heel eenvoudig. Daardoor hebben we altijd een mooie basis om berichten te delen en plannen we de rest er makkelijk omheen.”
Wat het oplevert
De inzet van Nexxtmove heeft het kantoor veel gebracht. Zo heeft het team beter inzicht gekregen in het klantenbestand en kunnen ze de gegevens actief benutten in hun communicatie. Ook is het voor alle collega’s makkelijker geworden om met marketing aan de slag te gaan. Waar social media en nieuwsbrieven voorheen bij een kleine groep lagen, doet nu iedereen mee.
“Daardoor is marketing veel meer gaan leven op kantoor en zijn we als team sterker geworden in hoe we onszelf laten zien.”