fbpx
Skip links

Vergroot je adresboek met een popup

Ongetwijfeld ken je het; je bezoekt een website en nét wanneer jij de informatie vindt waar je naar op zoek bent verschijnt er een pop-up in beeld. Of je jouw mailadres wilt achterlaten in ruil voor een leuke korting of mooie aanbieding. Irritant of effectief?

Vergroot je adresboek

Dat e-mailmarketing doeltreffend en effectief is hoeven wij jou ongetwijfeld niet meer te vertellen.

Maandelijks investeer jij de nodige tijd en moeite om klanten uit het verleden, huidige (ver)kopers maar ook woningzoekers op de hoogte te brengen van het nieuwste woningaanbod en de laatste ontwikkelingen op de woningmarkt. Natuurlijk zie je graag dat dit maandelijkse contact daadwerkelijk iets oplevert.

Hoe meer (potentiële) klanten jij weet te bereiken, hoe groter de kans op succes. Vergroot je adresboek door het plaatsen van een pop-up op je website!

Pop-up op je website, irritant of doeltreffend?

Tja, dat is een hele goede vraag! In het geval van een pop-up op een website sluit het ene het andere niet uit. In 2016 deed Ignitefeedback een Customer Research Study naar onder andere de beleving van klanten als het gaat om pop-ups.

Het schokkende resultaat; maar liefst 92,9% van de respondenten vindt pop-ups vervelend! En toch liegen andere onderzoeksresultaten er niet om, een pop-up levert conversies op.

Succesverhaal pop-ups

Om aan te tonen dat een pop-up op je website ook zeer doeltreffend kan zijn vertellen wij graag het succesverhaal van Genootschap Onze Taal. Jarenlang hadden zij een stabiel aantal nieuwsbriefabonnees.

Totdat zij besloten een pop-up in te zetten op hun website waarin bezoekers werden uitgenodigd zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Het resultaat? Een explosieve groei van bijna 20.000 nieuwsbriefabonnees in slechts 3 maanden tijd!

Pop-up op je website, de do’s (en don’ts!)

Er zijn twee soorten pop-ups:

  1. Een pop-up die het volledige scherm ‘in beslag neemt’. Dit wordt ook wel een overlay pop-up genoemd. Een websitebezoeker kan pas verder gaan wanneer de pop-up – al dan niet ingevuld – wordt afgesloten.
  2. Een pop-up die subtiel in beeld verschijnt, bijvoorbeeld rechts onderin. Bij het verschijnen van deze pop-up kan de rest van de website nog wel worden bekeken.

Over het algemeen is de tweede pop-up gebruiksvriendelijker dan de overlay pop-up.

Natuurlijk is een pop-up uitermate geschikt voor het verkrijgen van e-mailadressen. Maar je kan ook andere calls-to-action aanbieden.

Nodig bezoekers bijvoorbeeld uit voor een gratis evenement, verstrek een white paper of geef een aantrekkelijke korting op bijvoorbeeld een taxatie.

Tekst en design pop-up

Om indruk te maken met je pop-up heb je slechts enkele seconden de tijd. Zorg dus dat hij opvalt en minimale inspanning van je websitebezoekers vraagt. De tekst moet nieuwsgierig maken, maar vooral kort én krachtig zijn.

Bijvoorbeeld ‘Dol op binnenkijken? Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!’ of ‘Het laatste woonnieuws lees jij als eerst! Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.’

De vereiste actie van de bezoeker moet minimaal zijn, beperk dit tot alleen het invullen van het e-mailadres. In de toekomst kan het profiel verder worden uitgebreid met gegevens als naam, woonplaats en woonwensen.

Vergeet niet om de frequentie van de nieuwsbrief te vermelden in de pop-up. Hiermee voldoe je aan de Wetgeving en Richtlijnen rondom e-mailmarketing.

Zorg dat het design van de pop-up samenvalt met de huisstijl van je website en laat de verzendknop goed opvallen door bijvoorbeeld te kiezen voor een afwijkende kleur.

Wil je een pop-up echt laten ‘spreken’ voeg er dan een foto van de makelaar of één van de office medewerkers aan toe.

Leren door te proberen

Natuurlijk wil je de bezoekerservaring op jouw website graag positief houden. Daarom raden wij aan om een pop-up niet te snel in te zetten.

Geef de bezoeker eerst de tijd om je website te bekijken en te beoordelen op waardevolle informatie. Bekijk de statistieken van je website eens in Google Analytics.

Hoe lang zijn bezoekers aanwezig op je website en wat is de gemiddelde duur van een paginaweergave? Pas hier het moment van de weergave van de pop-up op aan.Schroom niet om te experimenteren en zo te ontdekken welk design en welke vorm van weergave de hoogste conversie oplevert.

Meer weten over E-mailmarketing voor de makelaardij?

Download nu de whitepaper!