Bij Van der Wiel Makelaardij in Rotterdam speelt leadopvolging een belangrijke rol. Met veel online aanvragen en contactmomenten is het een uitdaging om overzicht te houden én iedere lead de juiste opvolging te geven.
Laurens, allround marketeer bij het kantoor, vertelt:
“Ik ben verantwoordelijk voor de inrichting en implementatie van Nexxtmove. Daarmee hebben we ons leadmanagement volledig gestructureerd.”
Werken met fases
Leads komen bijvoorbeeld binnen via de online waardebepaling. Dankzij een automation belanden deze direct in Nexxtmove bij de status binnengekomen leads. Vanaf daar worden ze opgevolgd door een collega, vaak met een eerste telefoontje om de interesse te peilen.
Vervolgens neemt de automation het weer over. “Na een paar dagen ontvangen ze automatisch een aantal mails. Als ze dat traject hebben doorlopen, blijft er een contactmoment om de zes weken. Zo blijft de lead continu in beeld.”
Elke lead een status
Alle contacten krijgen een duidelijke status. Zo verschuiven ze van binnengekomen lead naar contact gezocht, en uiteindelijk naar het bakje zwevende verkopers. In dat stadium blijven ze in beeld, met regelmatige e-mails en nieuwsbrieven.
“Elk contact dat ooit als lead is binnengekomen – via Realworks of een andere bron – blijft onze nieuwsbrief ontvangen. Zo blijf je altijd zichtbaar.”
Continu in beeld bij de klant
Het resultaat is duidelijk merkbaar: Van der Wiel Makelaardij blijft structureel top-of-mind bij potentiële verkopers.
“Doordat we zo vaak in beeld komen – via mails, berichten en social media – merken we dat mensen ons kantoor onthouden. Op het moment dat ze denken ‘ik heb een makelaar nodig’, herinneren ze zich die berichtjes van Van der Wiel en komen ze bij ons uit.”
Meer structuur, meer effect
Leadmanagement via Nexxtmove zorgt er niet alleen voor dat geen enkele lead verloren gaat, maar ook dat elk contactmoment bijdraagt aan vertrouwen en herkenning. Zo groeit Van der Wiel Makelaardij stap voor stap naar meer opdrachten én sterkere klantrelaties.