Wanneer je gebruiker bent van Nexxt Mail en/of Nexxt Social, krijg je Nexxt Profiling van ons cadeau. Nexxt Profiling verzamelt jouw online marketing kanalen op één platform. Hierdoor zie je gemakkelijk de synergie tussen activiteiten van jouw (potentiële) klant op diverse kanalen.
Wat is Nexxt Profiling precies?
De bundeling van data stelt Nexxt Profiling in staat om klantprofielen op te stellen op basis van het gedrag op de gekoppelde kanalen. Je ziet in Nexxtmove (per contact) welke webpagina’s op jouw site werden bezocht, welke woningen werden bekeken en op welke artikelen er werd doorgeklikt. Nexxt Profiling analyseert en jij leert steeds meer over het gedrag van je klanten en waar ze naar op zoek zijn.
Hoe begin je met Nexxt Profiling?
Om de profielen van jouw contacten in Nexxtmove aan te kunnen vullen met data, dien je de website tracker op jouw website te (laten) installeren. Dit doe je middels een speciale code die we aanbieden in jouw Nexxtmove account. Hoe je de website tracker installeert, lees je hier.
Zorg ervoor dat je een duidelijke cookie melding op je website hebt, waar de bezoeker akkoord kan geven (of kan weigeren) dat zijn/haar activiteiten op jouw website worden getrackt.
De verantwoordelijkheid betreft het gebruik van de website tracker, ligt bij jou als gebruiker.