Een nieuwsbrief versturen via e-mail. Een beetje makelaar doet daar natuurlijk aan mee, maar via welk platform? Er zijn nogal wat mogelijkheden namelijk, speciaal bedoeld voor de makelaarsbranche. Maar welke werkt nu het beste voor jou? Nexxt Mail of Realworks nieuwsbrief? In deze blog zetten we de voor-, nadelen en verschillen tussen deze twee grootste tools voor je op een rij.
‘Even’ de maandelijkse nieuwsbrief versturen. Vaak niet het meest geliefde klusje van makelaars, maar wel heel nuttig en commercieel slim als je het goed doet. Het loont dan ook de moeite om je te verdiepen in de verschillende mogelijkheden voor het versturen van e-nieuwsbrieven. Met een passend platform kun je immers tijd en geld besparen en/of een beter doel bereiken! Daarom een vergelijking tussen twee van de meest gebruikte e-mail marketingplatforms door makelaars.
Realworks nieuwsbrief
Realworks levert diensten als relatiebeheer, objectbeheer en marketingcommunicatie (digitaal en in print) in één systeem. Het pakket is de meest gebruikte CRM software voor makelaars, waarvan het versturen van de nieuwsbrief een onderdeel is.
Voordelen
Het grote voordeel van Realworks nieuwsbrief is de koppeling met je eigen klanten, relaties en woningen als je dit pakket al gebruikt. Verder is het een relatief eenvoudige tool met een prima interface waarbij je blokken naar de gewenste plek kan slepen.
Nadelen
Nadeel van de Realworks nieuwsbrief is de integratie van nieuws vanuit RSS feeds. Dat betreft enkel NVM informatie of artikelen uit (regionale) dagbladen, het nieuws blijft daarom vaak algemeen en globaal en daardoor minder relevant. Daarnaast biedt Realworks geen wizard om je te helpen, geen sjablonen op maat of kant-en-klare redactionele content. Daarnaast is het niet mogelijk om een voorbeeld naar jezelf te sturen.
Nexxt Mail
Nexxt Mail is een e-mail marketingtool ontwikkeld voor en door makelaars. Het sluit exact aan bij de doelgroep en kan met jouw CRM geïntegreerd worden, omdat het koppelingen met alle CRM-pakketten heeft.
Voordelen
Het grote voordeel van Nexxt Mail is het gebruiksgemak. Met Nexxt Mail ontvang je iedere maand een kant-en-klare nieuwsbrief voorzien van redactionele content. Deze kun je simpelweg aanpassen of, indien gewenst, aanvullen met eigen artikelen en woningaanbod door middel van een handig 5-stappenplan. Op die manier kost het maken en verzenden van een nieuwsbrief veel minder tijd.
Daarnaast biedt Nexxt Mail meer mogelijkheden voor op maat nieuwsbriefsjablonen en heeft Nexxt Mail koppelingen met alle CRM pakketten. Er vindt iedere dag een synchronisatie plaats waardoor je altijd de beschikking hebt over een up to date adressenbestand en woningaanbod. Het is heel eenvoudig om jezelf, voorafgaand aan het versturen van de nieuwsbrief, een voorbeeld toe te sturen. Wel zo’n prettig idee, zo’n laatste check!
Nadelen
Omdat Nexxt Mail zoveel mogelijkheden biedt, betaal je daar maandelijks ook iets meer voor. Echter heb je dat zo weer terugverdiend als je kijkt naar hoeveel tijd je bespaart met deze manier van e-mailmarketing.
Verschillen
Grootste verschillen tussen Realworks nieuwsbrief en Nexxt Mail liggen ‘m in de gebruiksvriendelijkheid, uitgebreidere mogelijkheden en tijdsbesteding. Zo is er met Nexxt Mail zelfs een nieuwsbriefsjabloon geheel op maat te maken. Ook biedt Nexxt Mail een handige wizard die je stapsgewijs helpt bij het opzetten van de nieuwsbrief.
Daarnaast bieden de kant-en-klare redactionele artikelen van professionele tekstschrijvers hoogwaardige en relevante content waar je zelf niks voor hoeft te doen. De maandelijkse kosten mogen dan ietsje hoger liggen voor het gebruik van Nexxt Mail, maar gezien de tijd die je daarmee bespaart, heb je dat razendsnel terugverdiend!
Ook resultaat in e-mailmarketing?
Download nu de whitepaper!
Al met al is het duidelijk dat Nexxt Mail volop kansen en mogelijkheden voor haarscherpe e-mailmarketing biedt. Wil je weten wat dit voor jouw organisatie kan betekenen? We helpen je met het schrijven en versturen van een goede nieuwsbrief, het opbouwen van een lijst met lezers en het delen van je content met social advertising. Als jij contact met ons opneemt, zorgen wij voor het beste resultaat!
Wil je meer weten over dit onderwerp? Han Tuttel van De Scherpe Pen deed onderzoek naar e-mailmarketing tools voor makelaars. Bekijk de onderzoeksresultaten.