fbpx
Skip links

Digitale Open Huizen Dag succesvol promoten

Door de huidige oververhitte woningmarkt is de Open Huizen Dag hét moment om jouw makelaarskantoor extra te promoten. Door onderstaande tips te volgen, zul je veel bezoekers bij je open huizen krijgen. Hierdoor krijg je ook direct weer kansen om nieuwe verkoopopdrachten binnen te halen. Het effectief inzetten van je marketing voor de Open Huizen Dag is dus zeker rendabel! Wij geven je in deze blog graag 5 tips om je Open Huizen Dag goed te vermarkten.

1. Kondig de Open Huizen Dag vroegtijdig aan op social media

Als makelaar is het belangrijk dat je al vroeg begint met het promoten van de Open Huizen Route. Zo kun jij tijdig laten zien welke woningen meedoen en de pluspunten van deze woningen toelichten. Deze service kun je natuurlijk gratis aanbieden aan de verkopers, waardoor jij het huis van de verkoper op een unieke manier kunt presenteren. Bovendien heb je het voordeel dat je meer mensen bereikt dan je normaal zou doen. De Open Huizen Dag is populair en daardoor kom je met veel potentiële kopers en verkopers in contact. Als jij laat zien dat je veel moeite doet om de huizen van de huidige verkopers te verkopen, is de kans groter dat jij nieuwe opdrachten overhoudt aan de Open Huzen Dag.

2. Gebruik mooie templates

Veel makelaars zullen proberen hun woningen te promoten via social media, echter zullen niet veel makelaars de deelnemende woningen op een unieke manier presenteren. Door jouw woningaanbod wél op een unieke manier te presenteren, heb jij veel meer kans dat jouw woningen bekeken worden. Hieronder zie je een voorbeeld (afbeelding) van een opvallende open huis presentatie.

Open Huis 2020-1

3. Promoot je open huis ook via een nieuwsbrief

Je hebt in je CRM-pakket waarschijnlijk heel veel contacten opgeslagen die (bijna) nooit iets van je horen. Maar met een nieuwsbrief kun jij zorgen dat ze wél iets van jou horen. E-mailmarketing is nog steeds ontzettend effectief en bijna iedere internetgebruiker beschikt over een e-mailadres. Hierdoor bereik je veel meer mensen dan je ooit met social media zou kunnen bereiken. Daarnaast weet je zeker dat de mensen die jouw mail krijgen ook écht geïnteresseerd zijn. Ze hebben tenslotte niet voor niets hun e-mailadres voor je achtergelaten.

4. Help de verkopers met hun social media

De verkopers zelf spelen ook een belangrijke rol bij het promoten van de Open Huizen Route. Zij kunnen met hun socialmedia-accounts een doelgroep bereiken die jij niet via jouw social mediakanalen kunt bereiken. Door de verkopers aan te moedigen om hun woning te delen op hun eigen social media, kun je als makelaar zorgen dat de deelnemende woningen bij een nog breder publiek worden gepromoot.

5. Gebruik betaalde promotie

Uiteindelijk kun je als makelaar natuurlijk ook via Facebook Ads of Instagram Ads je Open Huizen Dag marketing een flinke boost geven. Wij raden aan om video’s van de complete route te delen. Ook carrousel foto’s op Instagram scoren altijd goed, deze hebben het meeste bereik en worden doorgaans het beste bekeken.

Meer weten?

Wil jij meer weten over onze e-mailmarketing en/of social media tool? Vraag dan een gratis online demo aan!
Natuurlijk kun je ook op onze website meer informatie vinden over Nexxt Mail en Nexxt Social.