Vanaf maandag 4 april maakt MakelMail een begin met de lancering van de nieuwe lees-meer website. Dit is de website waar nieuwsbriefontvangers op terecht komen als zij doorklikken vanuit de nieuwsbrief.
Onze visie
Wij helpen de makelaar met zijn e-mailmarketing. Zo blijft de makelaar in contact met zijn klanten; het vergroot zijn zichtbaarheid. Maar uiteindelijk is e-mailmarketing bij uitstek dé mogelijkheid om leads binnen te halen: van onbekende een bekende (behoefte) maken.
Drie kritische succesfactoren
Voor het behalen van deze leads geloven wij dat er drie kritische succesfactoren zijn.
Hoogwaardig adressenbestand
Zorg voor een kwalitatief hoogwaardig adressenbestand. Stuur geen nieuwsbrieven naar mensen die daar niet op zitten te wachten.
Relevante content
MakelMail zorgt ervoor dat jij maandelijks een kant-en-klare nieuwsbrief kunt versturen. Met zo min mogelijk tijd en moeite en professionele nieuwsbrief sturen is daardoor mogelijk. Het zelf toevoegen van lokale artikelen over bijvoorbeeld een lokale festiviteit vergroot kans dat je klant verder klikt in de nieuwsbrief.
Een fantastisch design
Dit is één van beslisfactoren van de ontvanger hoeveel aandacht hij geeft aan de nieuwsbrief. De nieuwsbrief wordt op verschillende devices (smartphones, tablets, laptops en desktopcomputers) geopend. Op elke device moet de nieuwsbrief optimaal gepresenteerd worden. Het nieuwsbriefontwerp zijn we aan het verbeteren. Hierover binnenkort meer! Als bovenstaande factoren goed voor elkaar zijn, zal het aantal nieuwsbriefontvangers dat verder leest, hoog zijn. Deze bezoekers komen op de lees-meer website.
Lees-meer.nl
Naast traffic die via nieuwsbrieven op de lees-meer website komen, komen er dagelijks honderden bezoekers binnen via Google. Op lees-meer.nl tonen we woninggerelateerde artikelen. Naast deze artikelen worden woningadvertenties getoond van makelaarskantoren uit de buurt. Op deze manier verwijzen we deze onbekende bezoeker naar jouw lees-meer website.
Conversie
Op de website wordt naast de artikelen, de woningen gepresenteerd. Aan deze woningpresentatie hebben we veel aandacht besteedt. Uiteindelijk draait het om deze woningen. Bij elke woning staan twee zogenoemde ‘call-to-actions’: Bel deze makelaar en Plan een bezichtiging. Aan onbekende bezoekers wordt na een aantal seconden gevraagd of zij zich willen inschrijven op de nieuwsbrief. Op andere pagina’s van de website zijn er links naar alle social media kanalen en de website van de makelaar.
Al deze activiteit registreert MakelMail en houdt MakelMail bij. Deze data gaan we op termijn terugkoppelen naar jou als makelaar. Deze data is, in onze ogen, goud waard.
Tot slot
Naast het feit dat MakelMail e-mailmarketing voor makelaars eenvoudig maakt, levert MakelMail concrete leads op. Dat maakt MakelMail onmisbaar voor elk makelaarskantoor!
Meer weten over het succesvol inzetten van nieuwsbrieven voor de makelaardij?
Download dan de whitepaper!