Hallo, hier Gert van Dorsten van MakelTalk. Vandaag wil ik het met jullie hebben over dé succesfactor van je open huis – het aantal bezichtigers. Als iedere woning meedoet, levert dit meer aspirant woningkopers op en dus meer kansen om één van je woningen te verkopen! Ik ga je 6 ideeën aan de hand doen om als makelaar meetbaar meer aspirant kopers te trekken.
Tip 1. Maak een te gekke Open Huis tuinbord foto
Vraag iedere verkoper om een knotsgekke foto te maken van henzelf (evt. met kinderen) met het open-huis tuinbord en dit door alle gezinsleden met een Facebook account te laten plaatsen met de vraag om dit te delen. De origineelste foto wint een leuke prijs (bijvoorbeeld met het hele gezin naar de pannenkoekenboerderij).
Tip 2. Gebruik een Facebookadvertentie
Promoot het Open Huis met een Facebookadvertentie met een link naar je nieuwsbrief, waar je direct kunt meten welke woningen er zijn bekeken. Bij de doelgroepbepaling voor je Facebookadvertentie kun je ervoor kiezen om de advertentie alleen aan vrouwen te tonen, dit levert meer relevante views op. Vrouwen zijn meestal de beslisfactor als het om een huis kopen gaat.
Tip 2. Open Huizen Dag nieuwsbrief
Verstuur een Open Huizen Dag nieuwsbrief met daarin leuke weetjes bijvoorbeeld over de lage rente en het verschil tussen huren en kopen. Laat wat rekenvoorbeelden zien. Alle woningen worden uiteraard ook in deze nieuwsbrief meetbaar getoond.
Tip 4. Gebruik Twitter
Tweet elke deelnemende woning met een foto, een pakkende zin en een link naar je website. Bijvoorbeeld: Altijd al aan het water willen wonen? Dit maakt nieuwsgierig en voor de vindbaarheid op Google is het weer extra traffic naar de woning, maar ook naar je website! Plaats de berichten op twitter met tussenpozen en niet achter elkaar, dat vinden je volgers niet leuk! Een tool als Hootsuite kun je gebruiken om de berichten in te plannen.
Tip 5. Gebruik weer eens een ouderwetse advertentie
Een ouderwetse advertentie is niet meetbaar, maar juist omdat er bijna niet meer geadverteerd wordt, valt het op! Overleg een mooie prijs met het plaatselijke suffertje voor de hele achterpagina, helemaal geweid aan jouw open huis! Plaats alle woningen erin, laat reviews zien, laat foto’s van je personeel zien. Kortom lekker ouderwets en opvallend!
Tip 6. Meten is weten
Om het verkeer op je website in kaart te brengen is het belangrijk om je website te koppelen aan Google Analytics. Je kunt precies zien hoe je website is bezocht. Als je er zelf niet uitkomt, zoek dan een betrouwbare partner die je hiermee kan helpen. Je moet je realiseren, dat al je inspanningen niet alleen resulteren in meer bezichtigers, maar ook in meer aandacht voor je makelaarskantoor en dus uiteindelijk in meer uitnodigingen voor verkoopgesprekken!
Dit was voor vandaag MakelTalk – Met meer plezier meer omzet in je makelaardij!
Meer weten over E-mailmarketing voor makelaars?
Download nu de whitepaper!