Als makelaar zie je soms door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel makelaarstools die je kunt gebruiken om je werk efficiënter uit te voeren. Maar, welke tools zijn nu de must-haves voor de makelaardij?
Wij hebben de tools die je écht nodig hebt op een rijtje gezet:
1. CRM-pakket
Natuurlijk kun je als makelaar niet zonder je CRM-pakket. Met een CRM-pakket heb je eenvoudig al je woningaanbod en contacten in één database.
Tevens kun je vanuit deze pakketten vaak de volgende dingen doen:
- Opdrachten aanmaken
- Taken maken
- Je agenda koppelen
- Je e-mail koppelen
- Relatiebeheer
Er zijn meerdere partijen die CRM software voor makelaars aanbieden. De meest bekende zijn:
2. Raampresentatie
Uiteraard is het belangrijk dat woningen die je in de verkoop hebt goed worden gepresenteerd. Veel makelaars hebben nog raampresentatie met papier, maar tegenwoordig kan dit ook digitaal!
De voordelen van digitale raampresentatie zijn:
- Directe koppeling met je CRM-pakket
- Papierloos
- Bewegende beelden trekken beter de aandacht
- Altijd up-to-date!
Ben je op zoek naar raampresentatie voor je makelaardij? Dan zijn onderstaande opties wellicht interessant:
Hieronder zie je de voordelen van digitale woningpresentatie duidelijk weergegeven.
3. Online Marketing software
Als makelaar moet je jezelf ook online in de kijker weten te spelen. Daarom valt voor ons online marketing ook onder makelaarssoftware.
Welke tools hiervoor beschikbaar zijn, hangt af van wat je zoekt. We hebben ze onderverdeeld in e-mailmarketing, social media marketing en paid advertisements.
E-mailmarketingtools
- Nexxtmove
- MailBlue
- MailChimp
Wat zijn de voordelen van E-mailmarketing voor de makelaar?
- Hoogste conversiepercentage, e-mail converteert 4x(!) beter dan Facebook
- E-mail heeft de meeste gebruikers wereldwijd
- Email heeft betere interacties dan social media
- Met e-mail blijf je top-of-mind bij je contacten
- Preferred channel for promos = hoe willen mensen het liefste worden benaderd?
- Conversion rate = Hoeveel mensen gaan van onbekend naar leads, of klant?
- ROI = Return on Investment – als je 1 euro besteed krijg je er 44 terug via email
Meer weten over e-mail marketing voor de makelaardij? Download dan nu de e-mailmarketing whitepaper!
Download nu de e-mail whitepaper!
Social Media Marketingtools
- Nexxtmove social media
Wat zijn de voordelen van social media marketing (organisch) voor de makelaar?
- Betere naamsbekendheid van je makelaarskantoor
- Meer websitebezoekers genereren
- Groot bereik
- Meer volgers rondom je merk genereren
- Constant top-of-mind blijven
- Veel interactie met je volgers
Paid advertisement
- Facebook Ads
- Google Ads
- Instagram Ads
Wat zijn de voordelen van betaalde social media marketing?
- Je woningaanbod op social media presenteren
- Groot bereik
- Mogelijkheid om een specifieke doelgroep aan te spreken
Social Media is een erg goed middel om je woningaanbod meer te delen, maar kan ook gebruikt worden om meer aanmelders voor je nieuwsbrief te krijgen!
4. Woningpresentatie
Een sterke en populaire manier om je woningaanbod zo goed mogelijk weer te geven op je website, is 3d-presentatie. Hierdoor worden woningpresentaties nóg mooier!
De tools die je hier het beste voor in kunt zetten zijn:
- Matterport
- Floorplanner
Wat is nu de beste makelaarssoftware voor de makelaardij?
Alle genoemde tools worden gebruikt door makelaars door heel Nederland. Omdat iedereen zijn of haar eigen voorkeur heeft, raden we je aan om zelf te kijken wat voor jou het beste werkt.
Uiteindelijk moet je zelf beslissen welk CRM-pakket het beste bij jou past en of je digitale raampresentatie wilt of niet.
Online marketing is een must voor de makelaardij, maar hoe je dit het beste kan doen hangt af van je budget en de tijd die je er aan kunt besteden.
Wil jij meer doen met je online marketing? Boek dan nu een demo en zie hoe Nexxtmove jou meer leads kan opleveren in minder tijd.