fbpx
Skip links

Hoe zorg je voor goede bezichtigingen?

Het houden van goede, succesvolle bezichtigingen is voor iedere makelaar van groot belang. Hierdoor ben je tenslotte in staat om de woning te verkopen.
Momenteel is het, met dank aan het coronavirus, helaas lastiger om bezichtigingen te houden. Mensen zijn nou eenmaal voorzichtiger geworden met het over de vloer komen bij andere mensen. Aan jou als makelaar de uitdaging om te bedenken hoe jij bezichtigingen op een andere manier in kan gaan richten. In deze blog helpen wij je graag op weg met wat tips en aandachtspunten.

1. Houd je aan de maatregelen

Het RIVM heeft verschillende maatregelen ingevoerd om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk een halt toe te roepen. Één van deze maatregelen is het houden van 1,5M afstand tot personen buiten jouw huishouden.
Ook zijn er regels met betrekking tot het maximum aantal personen dat samen in een woning of op één plek mag zijn. Zorg daarom dat je tijdens bezichtigingen de maatregelen in acht neemt. Dit getuigt van professionaliteit en daarnaast geef je de mensen een veilig gevoel, wat weer kan leiden tot positieve mond-tot-mond reclame of reviews.

Kijk voor alle actuele maatregelen op de website van het RIVM.

2. Houdt virtuele bezichtigingen

Veel makelaars zijn nu bezig met het opzetten van virtuele bezichtigingen. Hierbij wordt veelal gebruikt gemaakt van videobellen via bijvoorbeeld WhatsApp, Google Hangouts of Instagram Live.
Door virtuele bezichtigingen loop je als makelaar, maar ook als koper of verkoper, het minste risico op besmetting met het coronavirus. Hieronder zie je enkele tips voor het houden van virtuele bezichtigingen:

  1. Zorg voor goede belichting, slecht licht kan de kracht van een video echt teniet doen
  2. Zorg dat de woning goed schoon en opgeruimd is. Op een video kijk je minder makkelijk om dingen heen
  3. Houd je verhaal to the point
  4. Zorg dat je oortjes in hebt. Dit zorgt ervoor dat je vragen goed kunt verstaan en blokkeert deels omgevingsgeluiden
  5. Vraag altijd of er nog vragen zijn na het bezichtigen van een ruimte, voordat je verder gaat met de tour

3. Maak veel reclame middels online marketing

Nu je als makelaar minder bezoekers bij je op kantoor krijgt, is het belangrijk dat je op andere manieren zorgt dat je zoveel mogelijk geïnteresseerden aantrekt. Marketing voor makelaars is iets wat uiteindelijk steeds meer digitaal gaat worden. Zorg er daarom voor dat je actief gebruik maakt van online marketing opties. Denk hierbij aan het online delen van video’s, het promoten van je posts via Facebook Ads, LinkedIn Ads, Instagram Ads of zelfs Google Ads. Zorg dat je zoveel mogelijk mensen warm laat lopen voor een (virtuele) bezichtiging.

Ook een nieuwsbrief helpt je om mensen te bereiken voor online bezichtigingen. Daarom raden wij aan om minstens één keer per maand een nieuwsbrief te versturen. Hier kun je de toekomstige bezichtigingen in promoten en alvast een sneak peek van de woningen laten zien.