Als makelaar is het van belang om lokaal gewaardeerd te worden. Het hebben van een goede, brede kenniskring draagt hier vanzelfsprekend aan bij. Daarnaast blijft ook het hebben van de gun-factor relevant. Door social media op de juiste manier in te zetten, kun jij jezelf neerzetten als een makelaar die écht weet wat er leeft binnen de regio.
In deze blog geven wij je enkele tips om het hoogst haalbare uit jouw lokale activiteiten te halen. Ook geven wij je enkele voorbeelden, zodat jij je marketing nóg persoonlijker kunt maken.
Hoe haal je het meest uit lokaal nieuws en lokale activiteiten?
1. Lokale evenementen
Voor veel lokale evenementen wordt er tegenwoordig een eigen Facebook pagina aangemaakt door de organisatie. Hierdoor weet de meerderheid van je werkgebied al snel wat er (binnenkort) te doen is in de omgeving.
Als makelaar kun je eventueel evenementen sponsoren of helpen organiseren. Vervolgens deel je dat natuurlijk weer op jouw social media, zodat men weet dat jij je steentje bijdraagt.
2. Deel lokaal nieuws
Het delen van lokaal nieuws en actualiteiten helpt je om lokaal beter bekend te worden. Websites als indebuurt.nl bevatten (leuk) lokaal nieuws. Door dit nieuws te delen, laat jij zien dat je weet wat belangrijk is voor de leefbaarheid in jouw omgeving. Deel bijvoorbeeld eens een bericht over een nieuwe winkel die binnenkort opent in het centrum. Laat volgers jouw lokale betrokkenheid zien.
3. Organiseer zelf evenementen
Door zelf evenementen te organiseren kun je ook lokale betrokkenheid laten zien. Denk bijvoorbeeld aan recycling acties, of het inleveren van andere huis en tuin gerelateerde zaken. Een evenement organiseren is meer dan mensen inhuren om iets uit te voeren. Je moet zorgen dat jij, als makelaar, hier ook persoonlijk bij betrokken bent.
4. Werk samen met andere bedrijven
Door een samenwerking aan te gaan met andere lokale bedrijven, kun je naast jouw directe doelgroep ook hún doelgroep bereiken. Daarnaast verkoop je ook makkelijker woningen wanneer je de (potentiële) koper meer kunt vertellen over leuke of nuttige bedrijven in de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan schilders, restaurants, de dichtstbijzijnde bank en andere relevante bedrijven.
Waarom is lokaal bekend zijn belangrijk?
De meerderheid van jouw doelgroep bevindt zich in jouw werkgebied. Hoe beter je reputatie, hoe sneller mensen voor jou zullen kiezen. Daarnaast is het handig als jij een ‘bekend gezicht’ bent binnen de regio. Uiteindelijk wil jij als makelaar dat mensen aan JOU denken wanneer ze een woning willen kopen of verkopen. Hoe meer je bekend staat als zijnde een betrokken makelaar, hoe meer jij top-of-mind bent en blijft.
Waarom is het belangrijk om lokaal nieuws te delen op social media?
Hoe meer jij bekend staat als een lokaal betrokken makelaar, hoe groter de kans dat jouw woningen gedeeld zullen worden op social media. Ook online creëer je de gun-factor, waardoor je meer kans hebt op positieve reviews op bijvoorbeeld Funda en Google Mijn Bedrijf.
In de basis draait het natuurlijk om of je goed werk levert, maar lokale betrokkenheid kan je zeker helpen om meer woningaanbod te genereren.
Meer weten over social media marketing voor makelaars? Lees dan onze blog, waarin wij je uitleggen hoe je social media het beste in kunt zetten voor jouw makelaardij.
Wil jij sneller meer succes op social media?
Download dan nu onze whitepaper over social media voor de makelaardij. Hierin lees je hoe je social media in kunt zetten voor meer vraag en aanbod.