fbpx
Skip links

Het belang van Instagram Stories

Makelaars zijn tegenwoordig erg actief op social media, ook Instagram wordt steeds meer ingezet. Slim, want Instagram is het meest visuele social mediaplatform.
Het delen van woningen op Instagram is een goede manier om jouw actuele woningaanbod onder de aandacht te brengen bij je volgers. Meestal gebeurt dit middels een ‘normale’ post. Maar, wist je al dat het inzetten van Instagram Stories ook heel goed werkt?

Nog niet veel makelaars gebruiken Instagram Stories, toch is dit dé manier om nog meer karakter aan je social media te geven. Middels Instagram Stories kun je namelijk video’s delen met een persoonlijke touch. Geef bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen van jouw makelaarskantoor, of deel leuke nieuwtjes middels een (korte) video. Hierdoor bereik je nog meer mensen!

Waarom Instagram Stories?

Er zijn meerdere redenen om Instagram Stories in te zetten. Hieronder benoemen we er enkele en geven we een paar Instagram Stories tips.

  • Klanten leren jou en je collega’s beter kennen
    Je kunt via Instagram Stories op een leuke en interactieve manier jezelf en je collega’s voorstellen. Hierdoor leren je klanten en prospects je beter kennen.
  • Draag uit wat jouw makelaardij uniek maakt
    Je hoeft natuurlijk niet je complete werkproces te delen, maar je kunt je volgers wel een beeld geven. Bieden jullie een bijzondere service? Hebben jullie een kantoorhond? Krijgen klanten een presentje wanneer ze een woning gekocht/verkocht hebben? Dit zijn allemaal dingen die jouw makelaardij uniek maken.
  • Breng woningen onder de aandacht
    Natuurlijk wil je als makelaar woningen verkopen. Door Instagram Stories in te zetten, kun je jouw woningaanbod op een bijzondere manier presenteren.

    Denk hierbij aan:

  1. Het onderscheidende punt uitlichten. Bijvoorbeeld die hele mooie glas-in-lood ramen, of die originele houten dakbalken in de slaapkamer.
  2. Het laten zien van de buurt. Je kunt de ligging van de woning erg mooi onder de aandacht brengen middels meerdere korte filmpjes op Instagram Stories.
  3. Het delen van nieuwe woningen. Deel de nieuwste woningen eerst op Instagram Stories en daarna pas middels een reguliere post.
  4. Het geven van virtuele rondleidingen. Je kunt via Instagram Stories gemakkelijk een kleine virtuele tour door de woning geven. Dit kan eventueel ook via Instagram TV (IGTV) of door een live video te starten.
  • Instagram Stories is populair
    Gemiddeld gebruiken dagelijks zo’n 500 miljoen gebruikers (wereldwijd) Instagram Stories. Dit is een enorm bereik!

    Daarnaast is Instagram Stories direct zichtbaar. Zodra iemand een Instagram Story bekijkt, wordt er automatisch doorgespeeld naar de volgende story. Dit betekent dat als een volger een Instagram Story van een ander persoon (of bedrijf) afspeelt,  jouw verhaal er direct achteraan kan worden afgespeeld.

Hoe kun je Instagram Stories promoten?

Uiteraard is het ook mogelijk om Instagram Stories te promoten. Daarvoor gebruik je Instagram Stories Ads. Dit werkt als volgt:

  • Koppel je Instagram account aan je Facebook Bedrijfspagina.
  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Klik op ‘Instagram’
  • Klik op ‘Account koppelen’
Instagram Stories Ads

Waar kun je Instagram Stories Ads voor inzetten?

  • Vergroten van je bekendheid
    Heb je nieuw woningaanbod? Via Ads kun je snel een woning onder de aandacht brengen bij mogelijke klanten.
  • Gebruikers over speciale evenementen of aanbiedingen vertellen
    Als je kantoor een speciaal evenement of aanbieding heeft, kun je deze eenvoudig via Instagram Stories Ads promoten. Zeker nu je ook Call-to-Actions kunt toevoegen.
  • Het gesprek aangaan met je publiek
    Je kunt kijkers van je Instagram Stories Ads vragen om een uitdaging (challenge) te doen via Instagram Stories Ads. Op deze manier zorg je voor meer naamsbekendheid. Door ze te vragen een speciale hashtag te gebruiken, kun je weer meer mensen bereiken.
  • Een persoonlijk gesprek aangaan met je publiek
    Je kunt natuurlijk ook de persoonlijkere kant opzoeken. Vraag kijkers bijvoorbeeld om omhoog te swipen en een Facebook live chat met je aan te gaan. Dit werkt vooral erg goed als je een duur product aanbiedt, of als je een consultant bent.

Nog meer succes behalen met je social media?

We hebben ook een blog geschreven over het succesvol inzetten van social media. Wil je meer advies over het succesvol inzetten van Social Media? Download dan gratis onze whitepaper.