Om je makelaarskantoor succesvol te laten zijn moet je nieuw aanbod zien te genereren. . Wat veel makelaars niet weten is dat je oude klanten en kennissen de beste en goedkoopste bron tot nieuw aanbod is. Uit onderzoek blijkt dat het 5 keer zo duur is om nieuwe klanten te winnen dan het is om oude klanten te behouden. Je moet dus zorgen dat je in contact blijft met deze mensen. Wat is een betere manier daarvoor dan e-mailmarketing? In deze blog hebben wij het over meerdere redenen waarom je het je niet kan veroorloven om niet aan e-mailmarketing te doen.
Persoonlijke aandacht
Via e-mailmarketing is het mogelijk om persoonlijk contact te houden met zowel bestaande als nieuwe klanten. Door deze combinatie is het mogelijk om beide klantgroepen gepersonaliseerde nieuwsbrieven te sturen.
Een persoonlijke nieuwsbrief, of andere email, is veel makkelijker te realiseren dan een persoonlijk bericht op social media. Hierdoor is de kracht van e-mailmarketing ook direct duidelijk. Ondanks dat je naar bijvoorbeeld 100 mensen een e-mail stuurt, kan je elke e-mail kan toch een persoonlijk gevoel geven. Denk dan bijvoorbeeld aan het personaliseren met de naam, zoals ‘Hoi Mark, wij hebben deze nieuwsbrief voor je samengesteld.’
Trek geïnteresseerde leads over de streep
Als bezoekers op je website komen, hebben ze nog niet direct interesse in je diensten als makelaar. Ze zijn zich vaak gewoon aan het oriënteren. Maar als ze hun e-mailadres achterlaten bij iets wat jij aanbiedt, zijn ze vaak wel concreet geïnteresseerd in één van je diensten.Zonder e-mailmarketing stuur je hen dan gewoon één mail en dat is het dan. Met e-mailmarketing kan je hen verschillende interessante mails sturen die hen warm kan maken om uiteindelijk voor jou als makelaar te kiezen. Je moet overkomen als dé expert in je vakgebied en dit is de ideale manier om dat te doen.
Weinig tijd voor een groot bereik
E-mailmarketing is een tijd efficiënte manier om met klanten in contact te blijven. Met de juiste berichten kan je snel de meerderheid van je netwerk bereiken. Dit in tegenstelling tot social media waar niet iedereen je bericht te zien krijgt..
Ben je benieuwd hoe Nexxt Mail je kan helpen met e-mailmarketing?
Je wilt persoonlijk contact met je netwerk, je wilt leads omzetten tot klanten en je wilt zoveel mogelijk mensen bereiken om leads te genereren. Maar je hebt te weinig tijd om zelf te beginnen met e-mailmarketing?
Met Nexxt Mail bieden we jou een kant-en-klare nieuwsbrief die aan al deze drie criteria voldoet. Ben je benieuwd wat Nexxt Mail voor jou kan betekenen? Vraag nu een demo aan bij onze Custom Succes Manager Dieu. In deze demo legt ze je in 15 minuten uit wat Nexxt Mail allemaal kan.