fbpx
Skip links

E-mailmarketing voor makelaars: Wat zijn de mogelijkheden anno 2019?

E-mailmarketing biedt veel opties voor je als makelaar waardoor het van toegevoegde waarde kan zijn. Door op regelmatige basis informatie te delen met (potentiële) klanten blijf je altijd top-of-mind en maken ze sneller de keuze voor je als makelaar. Naast het versturen van informatie is een e-mail ook geschikt om de ontvanger tot een bepaalde aanvraag, zoals een gratis waardebepaling, over te laten gaan. In deze blog bespreken we de mogelijkheden van e-mailmarketing en hoe deze voor je van waarde kunnen zijn.

Segmenteren: relevante informatie voor elke persoon  

Segmenteren is het indelen van je doelgroep in verschillende groepen op basis van demografische gegevens zoals burgerlijke staat of woonplaats. Door te segmenteren maak je die desbetreffende mails veel relevanter voor die persoon, waardoor de kans groter is dat die e-mail leidt tot een aanvraag of dergelijke. Je vermijdt zo ook dat

Op deze manier vermijd je ook dat iemand een e-mail ontvangt met informatie helemaal niet relevant is voor hem. Bijvoorbeeld: je makelaarskantoor heeft een vestiging in Groningen en in Eindhoven. De personen die zich ingeschreven hebben als  woningzoekenden in Groningen willen geen e-mail ontvangen die een woning in Eindhoven adverteert.

Call to action: stimuleer resultaat

Uit een commercieel standpunt moet alles wat je onderneemt uiteindelijk altijd iets opleveren. Met een ‘call to action’ aan het einde van al je mails zorg je er voor dat er een stroom van leads zal blijven vloeien zolang als je actief aan e-mailmarketing doet.

Deze ‘call to action’ is een oproep aan de lezer om tot een bepaalde actie over te gaan. Deze kan verwerkt zijn een knop zoals ‘download de brochure’ of ‘lees meer’, of het kan ook een link zijn die in de tekst verwerkt wordt. Hier vind je een paar voorbeelden:

  • Inline CTA:

Heb jij hypotheekadvies nodig? Neem dan contact op met onze adviseur, hij analyseert je huidige situatie en geeft je advies op maat.

  • Button CTA
CTA

Personalisatie: bouw een relatie op met je ontvangers

Aan de hand van nieuwe technieken in de e-mailmarketing wereld, kun je mails nu toespitsen op één specifieke persoon.  Dit heeft als voordeel dat de ontvanger zich speciaal voelt en het gevoel krijgt dat de e-mail exclusief op hem gericht is, waardoor de lezer zich meer betrokken voelt. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  •        Start de e-mail met de voornaam in plaats van ‘beste meneer of mevrouw’
  •        Schrijf de e-mail alsof deze voor één persoon bedoeld is, hiermee schrijf je automatisch al richting één persoon in plaats van een groep
  •        Gebruik een foto van jezelf onder de afsluiting van de e-mail
  •        Verstuur een woningaanbod dat toegespitst is op de wensen van de ontvanger. Deze kenmerken zijn bijvoorbeeld leeftijd, woonplaats of burgerlijke staat.

Boost je Social media

E-mailmarketing geeft ook de mogelijkheid om gratis reclame te maken voor je socialmediakanalen. Dit komt vooral van pas wanneer je de e-mail naar een grote groep mensen stuurt. De kans is dan namelijk groter dat iemand je social media pagina’s bezoekt.

Gebruik als afsluiter van de e-mail dan bijvoorbeeld de volgende tekst: ‘Wil je als eerste op de hoogte worden gehouden over ons nieuwste woningaanbod? Kijk dan eens op onze Facebook!’ Met vervolgens een linkje naar je Facebookpagina.

Hoe kan Nexxt Mail helpen bij het toepassen van deze ideeën?

Nexxt Mail is een tijdsefficiëntie tool die je kan helpen top of mind te blijven bij (potentiële) klanten. Met kant-en-klare makelaarscontent kun je elke maand binnen 30 minuten één nieuwsbrief versturen. Zelfs je woningaanbod van je CRM-pakket kun je toevoegen!

Klinkt dit je als muziek in de oren en wil je graag meer weten over Nexxt Mail? Boek dan vandaag een demo in met onze Customer Success Manager, Dieu. Ze zal je binnen 15 tot 30 minuten een demo geven van Nexxt Mail.