fbpx
Skip links

Waarom E-mail marketing voor makelaars?

Veel mogelijke klanten bevinden zich online. Door een nieuwsbrief met interessante inhoud te versturen voorzie je potentiële (ver)kopers van waardevolle informatie.
Bovendien blijf je, door regelmatig een nieuwsbrief te sturen, top-of-mind bij potentiële klanten. Zo wordt er sneller aan jou als makelaar gedacht wanneer men een nieuwe woonwens in vervulling wil laten gaan.

Groot bereik

Door het opbouwen van een e-mailbestand kun je een grote groep mensen verzamelen om interessante content mee te delen. Hierbij hoef je informatie maar één keer op te stellen om deze te versturen naar zo veel mogelijk leads of klanten.

Pas je segmentatie toe op je contactenlijst, dan kan je écht met scherp schieten! Door de juiste content te delen met de juiste doelgroep bind je (potentiële) klanten aan je en wordt jouw nieuwsbrief als waardevol ervaren.

Hoogste conversiepercentage

Van alle online marketing tools is E-mailmarketing dé manier om woningen te verkopen. E-mail is namelijk de meest converterende manier van online marketing. Ook voor makelaars!

email-vs-social-media-stats-2
Door goede nieuwsbrieven te versturen, naar de juiste contacten, kan jij dus ook meer  woningen verkopen.
Je blijft makkelijker top of mind

Het top-of-mind principe gebruiken wij vaak bij Nexxtmove. Je krijgt zelf waarschijnlijk ook al erg veel e-mails en nieuwsbrieven van bedrijven waar jij geïnteresseerd in bent.

Zo heeft Spotify vaak erg mooie en duidelijke e-mails, met een goede en duidelijke stijl.

Spotify

Als jij een duidelijke huisstijl hebt, dan zullen lezers je nieuwsbrief snel herkennen en dit zorgt voor meer conversies, en leespercentage.

Je krijgt veel beter inzicht in interesses van je klanten

Als jij een goede e-mailmarketing tool gebruikt dan kun jij makkelijk gegevens en informatie zien van de klikken in je nieuwsbrief. Van deze informatie kun je goed gebruik maken.

Deze inzichten kunnen je helpen om weer meer aanpassingen te maken.  Het voordeel is:

  • Je kan content gerichter schrijven;
  • Je kan zien wat goed werkt, en daardoor meer leads krijgen;
  • Je kan de titels van je nieuwsbrief testen.

Deze informatie kan je ook gebruiken voor je eigen marketing.

Email laat heel duidelijk zien of het effectief is

Emailmarketing kán heel lucratief zijn. De gemiddelde Return on Investment (ROI) is 4400%. Dit betekent dat je, in principe, voor elke €1,- die je investeert je €44,- terugkrijgt.

Maar hoe weet je nu of je emailmarketing campagne effect heeft? Je bekijkt de data en statistieken!

nieuwsbrief-rapportages

Met de bovenstaande informatie kan je precies zien:

  • Hoeveel mensen je nieuwsbrief hebben ontvangen
  • Hoeveel mensen hebben je nieuwsbrief gelezen
  • Hoeveel er doorgeklikt is op woningen, en artikelen
  • Hoeveel er afgemeld is
  • Wanneer je nieuwsbrief geopend is
  • Op welke apparaten je nieuwsbrief geopend is

Ook kan je nog eventueel de volgende informatie vinden in Nexxt Mail:

  • Op welke artikelen er is doorgeklikt
  • Op welke woningen er is doorgeklikt

Hierdoor heb jij inzicht in wie wil verhuizen.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Hoe zorg je ervoor dat mensen zich voor deze nieuwsbrief aanmelden? Een optie hiervoor kan zijn dat je iets extra’s biedt zodra mensen zich aanmelden.

Geef nieuwsbriefabonnees exclusieve voordelen zoals:

  • Nieuwe woning in verkoop? Nieuwsbrieflezers zijn als eerste op de hoogte;
  • Ontvang een gratis waardebepaling;
  • Tips en adviezen voor onderhoud van de woning;
  • Tips en adviezen over het aan- of verkopen van hun woning;

Wil je meer weten over e-mailmarketing?

Wij hebben een whitepaper gemaakt waarin je nog meer het belang van E-mailmarketing voor makelaars kan begrijpen. Wil je hier nóg meer over weten? Download de whitepaper vandaag.

Download nu de e-mail whitepaper!