In de huidige crisis is het belangrijk dat je als makelaar goed communiceert met je klant. Maar, hoe ga je om met klantcommunicatie in een tijd waarin bezichtigingen geannuleerd worden en je kantoor bijna niet bezocht wordt?
Wees proactief met je communicatie
Er zijn meerdere voorbeelden te bedenken van bedrijven die niet proactief reageerden op berichten of vragen, of waar reactie zelfs volledig uitbleef. Bekende voorbeelden zijn:
– Volkswagen met hun CO2 uitstoot
– American Airlines met de passagier die geslagen werd
Deze voorbeelden laten zien dat niet proactief reageren, of niet op de juiste manier reageren, niet door de beugel kan. Daarom raden wij aan om altijd netjes te reageren en het liefst nog voordat er daadwerkelijk om een reactie wordt gevraagd.
Communiceer open en direct
Naast proactief communiceren is het ook belangrijk dat er open gecommuniceerd wordt. Vanaf het moment dat er iets duidelijk is, en de oorzaak ook bekend is, moet er gecommuniceerd worden naar de klanten. Dit voorkomt dat klanten blijven vragen en niet weten wat er aan de hand is.
Gebruik digitale klantcommunicatie
Als makelaar kun je op dit moment niet om digitale klantcommunicatie heen. Doordat er gevraagd wordt zoveel mogelijk thuis te blijven, is het op kantoor minder druk qua medewerkers en bezoekers. Maar, hoe zorg je nou voor een goede digitale klantcommunicatie?
Natuurlijk is de inzet van social media hierin ontzettend belangrijk. Daarnaast moet je er extra goed op letten dat je makelaarswebsite up-to-date is en dat de contactgegevens, zoals telefoonnummer en e-mailadres, van jouw makelaarskantoor goed vindbaar zijn. Ook het versturen van een maandelijks nieuwsbrief helpt je om op afstand in contact te blijven met jouw (potentiële) klanten.
Wil je meer weten over het inzetten van social media en/of e-mailmarketing voor jouw makelaardij? Vraag gratis onze whitepaper(s) aan!