E-mailadressen zijn goud waard!
Hoe effectief is het, dat je met één druk op de knop 50% van de eigen woningbezitters in je werkgebied kunt bereiken en jij je met je relevante boodschap kunt profileren als actieve makelaar? Geen krantenadvertentie kan hier tegenop! Maar hoe verzamel ik de e-mailadressen van de helft van alle eigen woningbezitters? In dit blog geef ik 6 tips.
Hoe kom ik aan meer e-mailadressen?
Het verkrijgen van e-mailadressen is een goudmijn voor makelaars. Je kan top-of-mind blijven en het is ook nog eens de meest converterende vorm van marketing.
1. Kantoorbezoeker
Nog geen bestaande klant. Op basis van de vraagstelling van deze bezoeker uitzoeken of zij relevante woon- en woninginformatie op prijs stellen. Geef aan dat jullie een maandelijkse nieuwsbrief versturen en schrijf ze in als ontvanger.
2. Bezichtiger
Creëer een vertrouwensband met de bezichtiger en geef extra aandacht, door na de bezichtiging een ‘bankzitmoment’ in te lassen om de bezichtiging te evalueren en open vragen te stellen over de woonwens.
Dit is ook het moment om te vragen of je ze op de hoogte mag houden van nieuws en nieuw aanbod.
3. Verkoper (tijdens verkoopgesprek)
Benoem tijdens het verkoopgesprek de marketingmiddelen om de woning onder de aandacht te brengen. Waaronder de nieuwsbrief met ‘Pand van de maand’, ‘Greep uit aanbod’ en het gehele woningaanbod.
Tip: Geef aan dat de nieuwsbrief onder de aandacht komt van duizenden eigen woningbezitters en de woning hier standaard voor slechts € 1,00 per maand in geplaatst wordt.
4. Koper
De koper die reeds gekocht heeft, blijft geïnteresseerd in de woningmarkt in zijn buurt. Uiteraard ook in overig woonnieuws, tips en trends op interieurgebied en leuke aanbiedingen. Klanten waar je een dienst aan verkocht hebt, mag je zonder meer e-mailen.
5. Website bezoekers
Bezoekers van de website kunnen op diverse pagina’s uitgenodigd worden (call-to-action) om de nieuwsbrief te lezen en zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Plaats een aanmeldformulier op de website.
6. Social media volgers
Social media volgers willen al meer weten over je makelaardij. Waarom zou je ze niet vragen om zich aan te melden voor relevant woonnieuws? Hierdoor heb jij direct hun e-mailadres en blijven zij op de hoogte van relevant woningnieuws.
Meer weten over de kracht van E-mailmarketing voor makelaars?
Download dan nu onze whitepaper “E-mailmarketing voor de makelaardij” en kom erachter waarom e-mail voor jouw makelaardij een oplossing kan zijn.