fbpx
Skip links

Hoe word je als makelaar succesvol op social media?

Eind 2019 hebben wij een groot makelaarsevenement, waar veel gastsprekers aanwezig waren, bezocht. De centrale discussie die dag was de ‘nieuwe makelaar‘ versus de ‘oude makelaar‘. In dit geval werd een makelaar die zich steeds meer bezighoudt met online marketing, en minder met offline marketing, bestempeld als een ‘nieuwe‘ makelaar. Er werd veel gesproken over het nut (of het gebrek hieraan) van papieren advertenties en het hebben van bijvoorbeeld een reclamebord bij een voetbalveld. Beide vormen van offline marketing.

Ook online marketing kwam aan bod tijdens panneldiscussies. Je kon merken dat dit voor veel makelaars toch nog relatief onbekend terrein is. Natuurlijk hebben de meeste makelaars wel een website en eventueel een Facebook- of Instagrampagina, maar zijn ze ook echt online succesvol? De vraag die dan ook meerdere keren terugkwam die dag was: hoe word je als makelaar succesvol op social media?

Makelaars zoals Maarten Makelaardij en Paard en Pand Makelaardij hebben het kunstje onder de knie. Beide hebben ze zo’n 30.000 tot 40.000 volgers op Facebook en daarnaast ook voldoende interactie in de vorm van reacties of likes op posts. Wellicht klinkt een dergelijk volgersaantal voor jou als mission impossible, toch kun jij ook een vergelijkbaar resultaat behalen! In deze blog helpen wij jou op weg om ook online succesvol te worden.

Wil jij vooral een specifiek gedeelte van deze blog lezen? Hieronder vind je een handige inhoudsopgave, zodat je niet alles hoeft te lezen!

Inhoudsopgave

1. De basis van social media voor makelaars
2. Belangrijke punten over social media om niet te vergeten
3. Hoe deel je effectief content op social media?
4. Effectief inzetten van video
5. Woningaanbod genereren via social media
6. Interactie op Social Media, hoe ga je er mee om?
7. Resultaat meten op social media
8. Bezoekers krijgen op je website via social media

De basis van social media voor makelaars

Social media is, zoals de naam aangeeft, een sociaal medium. Het komt gegarandeerd voor dat iemand reageert op een social media post, of een vraag stelt. Het is van cruciaal belang dat je hierop reageert! Hoe je dit het beste kunt doen, vertellen we je verderop in deze blog.

Social Media, en hoe actief je bent op social media, heeft ook meerwaarde voor de online vindbaarheid van jouw makelaardij. Als je Nexxtmove zoekt via Google, zie je onze social media kanalen hoog in Google staan. Wil je goed online vindbaar zijn? Dan speelt social media dus een belangrijke rol! Toch is alleen het hebben van social media accounts niet genoeg, het is ook belangrijk om ze écht goed in te zetten. Met het uitsluitend delen van woningaanbod kom je er tegenwoord niet meer. Post je interessante en informatieve content, dan vergroot je de kans dat volgers je posts gaan delen. Als je posts worden gedeeld, vergroot dit je bereik enorm! Alle activiteit op social media is meetbaar en in te zien middels statistieken.

Nog meer weten over het belang van social media voor jou als makelaar? Lees erover in onze blog!.

Wat zijn belangrijke punten om snel succesvol te worden op social media?

Weet wie je doelgroep is

Voor iedere social media gebruiker is het belangrijk te weten wat de doelgroep is. Zonder een duidelijke doelgroep, weet je niet welke social media kanalen je het beste in kunt zetten. Waarom zou je bijvoorbeeld veel tijd steken in Twitter, als jouw doelgroep zich voornamelijk op Facebook bevindt?

Natuurlijk wil je als makelaar zo veel mogelijk huizen verkopen en heb je daardoor een brede doelgroep. Veelal hebben makelaars daarnaast overigens wel een niche.
Zo heeft de Landerije een doelgroep in het hogere segment en richt Kruidenier makelaardij zich op recreatief bedrijfsvastgoed.

Als jij weet welke mensen het vaakst woningen aan- of verkopen via jouw makelaardij, heb je al snel een doelgroep te pakken.

Vind het juiste platform voor jouw doelgroep

Nu jij weet wat jouw doelgroep is, is het belangrijk om het passende social media kanaal te vinden. Maar, op welke social media bevindt jouw doelgroep zich het meest?

Nationaal Makelaaars Onderzoek totaal gebruik

Bron: Nationaal Social Media onderzoek 2020

De meeste makelaars bevinden zich op Facebook. Wanneer je kijkt naar de percentages in deze tabel, is dat ook wel logisch. Facebook is, na WhatsApp, nog altijd het populairste Social Media platform.

Bron: Nationaal Social Media Onderzoek 2020

Wat post je nou op welk platform?

Elk Social Media platform heeft zijn eigen kracht. Maak hier als makelaar gebruik van door je content aan te passen aan het platform.

  • Facebook: goed voor interviews, woningaanbod, interactie en behind-the-scenes content. Dit kanaal is over het algemeen informeler.
  • Instagram: goed voor woningpresentatie, mooie foto’s en behind-the-scenes content. Wordt vooral gebruikt door de jongere generatie. Het is een erg visueel kanaal.
  • LinkedIn: netwerk met concullega’s en leer van ze. Dit is een zakelijk en daardoor formeler platform dan bijvoorbeeld Facebook.
  • Twitter: Goed om woningaanbod te delen en om snelle vragen te stellen. Twitter wordt vaak gebruikt als een helpdesk waar vragen beantwoordt worden.
  • Google Mijn Bedrijf: goed om woningaanbod te delen, goed voor behind-the-scenes content en het helpt je lokale vindbaarheid in Google te vergroten.
  • WhatsApp: goed voor interactie en het snel beantwoorden van vragen.
  • Pinterest: een erg goede plek om afbeeldingen van woningen die je in verkoop hebt te delen. Mensen zoeken vaak voor inspiratie op Pinterest. Dus hier kan je erg goed je woningaanbod ook delen.

Nu je weet waar jouw doelgroep zich bevindt, en hoe social media in jouw strategie kan worden meegenomen, is het tijd om te kijken hoe je de content voor deze kanalen het beste kunt presenteren.
Wil je meer weten over betaald adverteren op de bovenstaande social media kanalen? Lees dan onze blog over adverteren op social media.

Terug naar de inhoudsopgave

Content delen op social media

Nu je hebt besloten op welk social mediakanaal jij je gaat focussen, is het belangrijk om te bedenken welke content je gaat plaatsen. Er zijn enkele belangrijke factoren waar je rekening mee moet houden bij het creëren van content:

  • Waar ga jij over posten?
    Bedenk eerst wat je wil delen met je volgers. Het delen van woningaanbod op social media is altijd een optie, maar kan snel eentonig worden. Denk daarom ook na over andere informatie die je zou kunnen delen.
  • Wat vind jouw doelgroep interessant?
    Probeer te bedenken (of te achterhalen) wat jouw doelgroep interessant vindt. Wat verwachten ze van jou als makelaar? Vraag het eventueel uit bij je volgers. Als je dingen post waar je doelgroep geen interesse in heeft, komt dit niet ten goede van de interactie.
  • Lokaal nieuws
    Iedereen vindt het leuk om te weten wat er speelt in zijn/haar directe omgeving. Door lokaal nieuws te delen en actief te posten, laat je zien dat je op de hoogte bent van de laatste nieuwtjes en creëer je de gun-factor.

De meeste volgers vinden het interessant om:

Een populair voorbeeld hiervan is Klaver Makelaardij, met het fierljeppen.

Hoe kom je aan inspiratie voor je content?

Het verzinnen van sterke, creatieve content kan best een uitdaging zijn. Daarnaast kan er best veel tijd in gaan zitten. Waar haal je als makelaar nou inspiratie vandaan om kwalitatieve posts te schrijven voor social media?

  • Kijk naar de social media van concullega’s. Wat werkt er goed en wat niet? Trek hier lering uit voor je eigen posts.
  • Gebruik Google Alerts. Hiermee ontvang je dagelijks e-mails met alle nieuwe online artikelen die te maken hebben met de door jou ingegeven termen. Geef bijvoorbeeld termen in als: makelaardij, nvm, hypotheek en vastgoed.
  • Gebruik kant-en-klare posts van Nexxt Social. Hierdoor hoef jij je hersens niet te breken over content.
  • Kijk wat makelaars in andere landen delen en haal hier inspiratie uit.
  • Lees artikelen op websites als Vastgoed Actueel of Vastgoed Journaal. Hier kun jij veel actueel makelaarsnieuws vinden.
  • Zoek naar gerelateerde hashtags, hier vind je vaak ook inspiratie!

Hoe zorg je dat je content mooi en origineel is?

Om te zorgen dat jouw content er zo goed mogelijk uitziet, is het belangrijk dat de afbeeldingen passen bij het social media kanaal. Elke social media kanaal heeft zijn eigen maten en afmetingen. Lees hier welke afbeeldingsafmetingen het beste werken per social media kanaal.

Ben jij op zoek naar rechtenvrije afbeeldingen voor je posts? Wij gebruiken de volgende drie websites:

Google. bij Google afbeeldingen kun je zoeken naar een gewenste afbeelding en onder “Tools” kun je klikken op Gebruiksrechten. De beste optie om te kiezen is “Gelabeld voor hergebruik” of “Gelabeld voor hergebruik, inclusief aanpassingen”.


Pixabay, goed voor algemene afeeldingen

Unsplash, goed voor meer artistieke afbeeldingen

Rechtenvrije afbeeldingen zijn niet origineel, maar wel van goede kwaliteit. Wil je kwalitatieve afbeeldingen die óók origineel zijn, dan raden we aan een fotograaf in te huren. Je kunt natuurlijk ook zelf foto’s maken met een goede camera. Een groot nadeel van rechtenvrije afbeeldingen, is dat ze door veel bedrijven wereldwijd worden gebruikt. Dit betekent dat die ene rechtenvrije afbeelding die jij gebruikt, misschien al vijf keer op de tijdlijn van volgers voorbij is gekomen.

Hoe zorg je ervoor dat je tijdlijn consistent blijft?

Nu je weet hoe/waar je goede afbeeldingen vindt, is het ook belangrijk om te weten dat consistentie belangrijk is. Minstens twee keer per week posten zorgt ervoor dat je top-of-mind blijft. Het is niet alleen belangrijk om consistent te zijn met het plaatsen van posts, het is ook belangrijk dat bijvoorbeeld je Instagram feed een bepaalde consistentie heeft. Onderstaande merken zijn goede voorbeelden van een consistente feed:

De bovenste twee merken hanteren zowel een thema- als een kleurstijl. Omdat wij over veel verschillende onderwerpen posten, hebben wij besloten ons logo op alle afbeeldingen terug te laten komen. Ook werkt het prettig om een vaste medewerker te hebben die social media posts inplant. Door één persoon verantwoordelijk te maken, wordt social media niet vergeten. Dit draag ook weer bij aan meer consistentie.

Terug naar de inhoudsopgave

Hoe gebruik je video effectief?

Marketeers roepen het al jaren: video is dé manier om meer interactie te creëren op Social Media. Veel makelaars delen nu alleen video’s van woningen, maar er zijn meer leuke opties:

  • Vragen van volgers beantwoorden
  • Rondleiding door je kantoor
  • Medewerkers introduceren

Video wordt al sinds 2018 jaarlijks neergezet als één van de hot-topics voor social media. Het is een erg effectief marketingmiddel. Als je video gaat gebruiken is het wederom belangrijk dat je consistentie in gedachten houdt. Zorg daarom voor een duidelijke branding. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een mooie intro te maken die je in elke video gebruikt. Ook kun je de thumbnail gebruiken om de branding consistent te houden.

Video makelaar nexxtmove

Gebruik de juiste hashtags

Vooral op Facebook, Twitter en Instagram is het belangrijk om de juiste hashtags te gebruiken. Door middel van de juiste hashtags kun je niet-volgers bereiken. Welke hashtags je het beste kunt gebruiken, hangt natuurlijk af van verschillende factoren:

  • Je werkgebied: we raden altijd aan om de stad of gemeente te gebruiken voor een hashtag. Bijvoorbeeld: #Zwolle of #Eindhoven
  • Relevante woonhashtags, bijvoorbeeld: #tekoop #tehuur
  • Hashtags van je makelaarskantoor: dit is niet verplicht, maar sommige makelaars doen dit wel.
  • Andere relevante hashtags: denk bijvoorbeeld aan #appartement en #koopwoning. Nog meer relevante hashtags? Lees onze blog met 66 hashtags voor de makelaardij!

Nu je weet welke punten belangrijk zijn om een succesvolle Social Media contentstrategie te maken, is stap 2 te bedenken hoe je dit allemaal gaat posten.

Wij raden aan om dit door middel van een contentkalender te doen. Deze contentkalender zal zorgen voor een duidelijke leidraad. Een contentkalender is in feite niets meer dan een document waarin je zegt welke post, wanneer, op welk Social Media kanaal geplaatst gaat worden. Daarnaast kun je deze kalender nog uitbreiden met blogs en nieuwsbrieven.


Terug naar de inhoudsopgave

Woningaanbod genereren en posten op Social Media
Uiteindelijk gebruik je Social Media om meer klanten te werven. Dit doe je door je kennis en kunde te laten zien, maar natuurlijk ook door je woningaanbod op Social Media te delen.

Hoe krijg je meer woningaanbod via Social Media?

Makelaars weten als geen ander wat het hedendaagse probleem binnen de woningmarkt is: er is veel vraag maar weinig aanbod. Wil jij als makelaar toch een streepje voor hebben op je concurrentie? Hieronder benoemen we een paar manieren om tóch die ene woning in verkoop te krijgen:

  • Laat zien hoe succesvol je bent
    Door veel nieuwe en verkochte woningen op Social Media te plaatsen, laat je zien hoe succesvol jij bent als makelaar.

    Als je op zoek bent naar een plek om te eten, ga je ook eerder bij een restaurant naar binnen waar al mensen zitten. ‘Social proof (bewijs)’ is een erg sterke manier om op te vallen.

  • Deel reviews van succesvolle ver- en aankopen
    In de lijn van ‘Social Proof’ is het delen van positieve klantervaringen ook erg belangrijk. Vraag tevreden klanten reviews te schrijven op Funda, Social Media en Google Mijn Bedrijf. Door te laten zien wat een goede makelaar jij bent, zullen mensen sneller geneigd zijn hun woning via jou te kopen of te verkopen.

Hoe plaats je het beste woningen op Social Media?

Wat wij geregeld zien, is dat woningen worden gedeeld zonder dat er na lijkt te zijn gedacht over de presentatie. Je ziet dan bijvoorbeeld dat de hele woningomschrijving uit het CRM-systeem is gekopieerd en dat de afbeeldingen niet goed worden bekeken voordat ze worden geplaatst. Een onderbelichte woonkamer of slecht gepresenteerde keuken kan er al snel voor zorgen dat volgers de woning niet interessant vinden. De kans dat volgers deze woning zullen delen op Social Media neemt dan aanzienlijk af. We hebben veel verschillende vormen van woningpresentatie voorbij zien komen. Deze hebben we bestudeerd en de succesvolle factoren genoteerd. Deze succes factoren delen we graag met je:  

  • Gebruik van emoticons en korte en krachtige statements:

  • Mooie presentatie van kwalitaiteve afbeeldingen

Bovenstaande punten zijn het meest cruciaal. Veel mensen scrollen vluchtig door hun Social Media feed, hierdoor is het belangrijk om kort & krachtig te zijn. Daarnaast zijn mooie afbeeldingen triggers om mensen te laten stoppen met scrollen. Naast het gebruik van mooie afbeeldingen is een video natuurlijk dé perfecte manier om een woning onder de aandacht te brengen. Door middel van een mooie video breng je de hele woning interactie onder de aandacht.

Op welk tijdstip kun je het beste posten?

Het ene tijdstip is het andere niet. Je wil uiteraard dat je post zoveel mogelijk gezien wordt. Daarom is het slim om rekening te houden met het tijdstip waarop je post. Wij raden aan rond 19:00 uur of vóór 08:00 uur te posten. Rond deze tijdstippen bereik je de meeste volgers, gezien deze tijden voor de meeste mensen buiten werktijd vallen. Rond lunchtijd is ook een relatief gunstig tijdstip om te posten. Daarnaast is het bij het delen van woningen belangrijk dat het écht een goede post is. Met andere woorden: een post met een mooie fotopresentatie en een correct geschreven en aansprekende tekst.

Hoe ga je om met bezichtigingsmogelijkheden op Social Media?

Voor de te koop staande woningen die je deelt op Social Media, wil je natuurlijk zoveel mogelijk kijkers trekken. Met behulp van onderstaande tips vergroot je de kans op enthousiaste kijkers:

  • Geef aan wanneer er een Open Huis is. Doe dit wekelijks voor alle woningen die op korte termijn een Open Huis hebben.
  • Plaats de dag vóór het Open Huis een post met de tijden en mooie foto’s van de woning.
  • Plaats op de dag van het Open Huis nogmaals een post om de woning te promoten. Wellicht kun je hier de laatste mensen mee overtuigen om toch bij de woning te gaan kijken.

Door Open Huizen vroegtijdig aan te kondigen kun je tijdig interesse wekken en zorgen voor een goede opkomst. Dit is voor jouw klant(en) een groot pluspunt.

Terug naar de inhoudsopgave

interactie social media nexxtmove

Hoe krijg je meer interactie op Social Media en hoe ga je hiermee om?

Zoals eerder aangegeven is het krijgen van interactie op Social Media dé manier om organisch een beter bereik te krijgen. Doordat volgers reageren op berichten, zien vrienden van deze volgera ook jouw posts. Daarom adviseren wij zoveel mogelijk posts te plaatsen die reacties ouitlokken. Het delen van woningen met kwalitatieve afbeeldingen is dé manier om interactie te krijgen. Plaats daarnaast informatieve posts. Denk hierbij aan onderwerpen als:

  • Wat is WOZ waarde?
  • Waar moet ik op letten tijdens een open huis?
  • Waar moet ik aan denken tijdens een sleuteloverdracht?

Door je op te stellen als kennispartner, laat jij je volgers zien dat je meer bent dan een ‘verkoper’. Je laat merken dat je de pijnpunten van je volgers kent, dit schept vertrouwen. Hierdoor zullen je volgers eerder aan jou denken wanneer ze toe zijn aan een nieuwe woning.

Video gebruiken

Veel makelaars begrijpen het belang van video bij het presenteren van woningen. Maar wist je dat video ook een perfecte manier is om aan klantenbinding te werken? Door in een video de vragen van klanten te beantwoorden, laat je het gezicht achter de makelaardij zien. Hiermee bouw je meer vertrouwen op en help je klanten direct met hun problemen.

Hoe kun je video het beste inzetten?

  • Facebook Live
    Facebook Live is een perfecte manier om woningen te laten zien, veel makelaars gebruiken dit al. Door Facebook Live in te zetten kun je op het moment van de bezichtiging direct vragen beantwoorden en mensen te woord staan.Ook kun je Facebook Live gebruiken om vragen te beantwoorden. Zie het als een soort webinar. Door het geven van een live webinar kun je mensen advies op maat geven, gebasseerd op de vragen die ze hebben.
  • Instagram TV (IGTV)
    IGTV is een goede manier om meer volgers op Instagram te krijgen en reacties uit te lokken. IGTV is een app die je moet downloaden, maar je kunt gewoon inloggen met je eigen Instagram account. Je kunt videos opnemen, die altijd in portretmodus moeten zijn, en daarna uploaden naar jouw IGTV kanaal.

IGTV Nexxtmove

Hoe zet je IGTV het beste in?

Woningmarkttrends in jouw omgeving
Je kunt door middel van IGTV elke twee weken (of elke maand) een update geven over de woningmarkttrends in jouw omgeving. Hierdoor houd je mensen goed geinformeerd en zul je trouwe volgers krijgen. Daarnaast kun je vanuit deze videos ook meer traffic naar landingspagina’s op je website genereren.

Gedetailleerde woningtours
Net als bij Facebook Live, kun je de video ook uploaden naar IGTV. Zorg er wel voor dat je jezelf introduceert en dat je video aan het eind een goede Call-to-Action bevat. Geef altijd aan dat de link naar de betreffende woning in de bio van je Instagram account staat. Hierdoor trek je meer bezoekers naar je website!

Beantwoord vragen van volgers
Via IGTV kun je ook vragen van volgers beantwoorden. Zo draag je ook middels IGTV je kennis en kunde uit. Daarnaast spreekt video volgers meer aan dan afbeeldingen/tekst.

Naast IGTV heb je natuurlijk ook nog Instagram Stories.

Instagram Stories is een goede manier om je Instagram kanaal meer persoonlijkheid te geven. Door Stories te gebruiken als een “behind-the-scenes” of preview kanaal, zorg je ervoor dat mensen vertrouwder raken met je medewerkers en natuurlijk met jou.

Waar moet je aan denken bij Instagram Stories?

  • Zet een woning in de spotlight! Laat die super mooie woonkamer of badkamer alvast zien via Instagram Stories. Zo laat je jouw volgers er al van dromen om zelf in die woonkamer te zitten.
  • Deel persoonlijke content. Plaats een story over dat gezellig teamuitje, die leuke lunchafspraak of jouw skills op de skipiste tijdens je wintersportvakantie. Durf jezelf te laten zien!
  • Gebruik “social proof” (bewijs). Heb je net een woning verkocht? Dan kun je een story delen van de sleuteloverdracht. Of deel een leuk filmpje van de kopers die de ‘verkocht’ sticker over het te koop bord plakken.

Houd het persoonlijk en authentiek. Doe je in jouw Stories niet anders voor dan je bent.

Werk samen met andere bedrijven

Als makelaar hoor je met twee voeten in de samenleving te staan. Wat hier aan bijdraagt, is het samenwerken met andere bedrijven in de omgeving. Denk hierbij aan een winactie voor een avondje eten bij een lokaal restaurant, of een minuut gratis winkelen bij de plaatselijke supermarkt.

Terug naar de inhoudsopgave

Resultaat halen uit Social Media

Nu je weet hoe je Social Media het beste in kunt zetten, is het belangrijk om te weten hoe je het gewenste resultaat behaald. Het belangrijkste is om te weten wat jij uit je Social Media wil halen. Wil je meer websitebezoekers, meer woningaanbod genereren of wil je sneller woningen verkopen? Al deze verbeteringen zijn mogelijk via Social Media, maar focus je op één punt per keer. Dit geeft je beter meetbare resultaten.

Stel voor jezelf een concrete doelstelling op. Bijvoorbeeld:

In januari 2020 willen we 20 extra bezoekers naar onze website krijgen, door middel van Social Media.

Deze doelstelling is SMART. Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden.

Terug naar de inhoudsopgave

Maar hoe krijg je nu als makelaar meer bezoekers naar je website door middel van Social Media?

Uiteindelijk wil je als makelaar natuurlijk meer woningen aan- of verkopen. Dit bereik je door zoveel mogelijk content te schrijven en actief te zijn op Social Media. Zorg dat jij top-of-mind bent en blijft. Hoe je dit voor elkaar krijgt?

  • Zorg dat op elk Social Media kanaal de link naar je website staat
  • Promoot je blog content. Als je actief blogt, deel deze content dan ook via Social Media. Hierdoor genereer je meer direct traffic naar je blog. Daarnaast kan het indirect je positie in Google helpen verbeteren.
  • Maak je content makkelijk deelbaar. Dit betekent dat de content op je website makkelijk te delen moet zijn op Social Media.
  • Maak je content visueel. Plaats altijd posts met afbeeldingen, maar het liefst nog met video.
  • Optimaliseer de “Call-to-Action”. Dit is het einde van het bericht, waar je de lezer aanstuurt om een actie te ondernemen. Dit kan iets zijn als: “Lees de blog hier,” “koop nu!” of “Bezoek onze website.”
website analytics

Hoe meet je succes?

Je succes op Social Media kun je op verschillende manieren meten:

  • Nexxtmove: wij hebben alles ingebouwd in 1 platform. Wij zorgen ervoor dat jij precies weet waar websitebezoekers vandaan komen en hoe jouw posts en nieuwsbrieven scoren.
  • Social Media Analytics: elk Social Media kanaal heeft zijn eigen analytics. Hier kun jij precies zien hoe goed jouw posts scoren.
  • Google Analytics: Google heeft een “acquisitie” knop. Hier kun jij precies zien waar websitebezoekers vandaan komen. Van organisch (Google) zoekverkeer tot Social
    Media

Meer weten over het succes meten van jouw social media? Lees onze blog over dit onderwerp hier.

Terug naar de inhoudsopgave

Waarom jij NU aan Social Media moet beginnen:

Door het lezen van dit artikel heb je al heel wat ontdekt over de voordelen en mogelijkheden van Social Media. Maar, waarom moet jij er NU mee beginnen?

  • Veel concullega’s zijn al actief op Social Media, zorg ervoor dat je niet achterblijft.
  • Je bereikt veel meer mensen, hierdoor verkoop je sneller woningen
  • Het wordt tegenwoordig van je verwacht. Bijna iedereen zit op Social Media. Als je hier niet aanwezig bent, dan word je al snel als ‘ouderwets’ gezien.

De beste manier om jouw pagina te promoten is om via een nieuwsbrief, of e-mail, je contacten aan te spreken en te vertellen dat je op Social Media zit.

social media makelaars

Diversificatie van je marketing

Verdeel en heers. Deze tactiek werkt ook op het gebeid van marketing. Alleen offline marketing werkt tegenwoordig niet meer, online marketing voor makelaars is daarentegen zeer effectief. De meest succesvolle makelaars zijn veel online te vinden.
Denk hierbij aan Maarten Makelaardij, die meer dan 40.000(!) volgers heeft op Facebook.

Door je marketing op verschillende manieren goed in te zetten, heb je de meeste kans op succes met je makelaardij. Online marketing en Social Media horen hier écht bij.

Uit onderzoek blijkt dat 90% van de mensen zijn zoektocht voor een nieuwe woning online begint.

Zonder een goede online marketing strategie, sta je al met 1-0 achter.

Terug naar de inhoudsopgave

Hoe nu verder?

Nu je dit artikel gelezen hebt, zie je hoeveel werk social media kan zijn. Wil je weten of je dit beter zelf kan doen of uitbesteden? Wij hebben alle informatie voor je op een rijtje gezet. Dit kun je lezen in onze social media whitepaper.